Rehberlik, teftiş ve denetim faaliyetlerine ilişkin genelge

Kamu Hizmetlerinde Rehberlik, Teftiş ve Denetim Faaliyetleri İçin Yeni Düzenlemeler Yapılacak

Kamu hizmetlerinin etkin, verimli, saydam ve hesap verebilir bir şekilde sunulması için rehberlik, teftiş ve denetim faaliyetlerinin düzenli ve kapsamlı bir şekilde yürütülmesi amacıyla önemli düzenlemeler yapılacak. Rehberlik, teftiş ve denetim faaliyetlerinin temel amacı; kamu hizmetlerindeki sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunmak ve kamu kurumlarının hizmetlerini iyileştirmek ve geliştirmek için rehberlik sağlamaktır.

Yayımlanan genelgeye göre kamu kurum ve kuruluşlarının dikkat etmesi gereken hususlar şunlardır;

  • Vatandaşa doğrudan hizmet sunan faaliyetlerin takip edilerek, taleplerin hızlı ve etkin bir şekilde karşılanması sağlanacak ve hizmet memnuniyeti artırılacaktır.
  • Kamu hizmetlerinin kalitesini ve performansını artırmak için denetimler esnasında hatalar tespit edilerek düzeltilmesi sağlanacaktır.
  • Tüm kamu görevlilerinin verimli bir şekilde çalışmalarını temin etmek için uygun görevlere atanmaları ve disiplinin sağlanması önem arz etmektedir.
  • Kamu kaynaklarının tasarruflu ve verimli bir şekilde kullanılıp kullanılmadığı kontrol edilecektir.
  • Kamu kurumlarının rehberlik, teftiş ve denetim birimleri teknolojik imkânları kullanarak düzenli olarak denetim yapacaklardır.
  • Vatandaşların müracaat ve şikayetleri titizlikle incelenecek ve soruşturulacaktır.
  • Denetim görevlilerinin istekleri gerektiğinde ilgili mevzuata uygun olarak yerine getirilecektir.
  • Rehberlik, teftiş ve denetim birimlerinin çalışmalarının koordinasyonu Devlet Denetleme Kurulu tarafından yapılacaktır.

Yapılacak olan düzenlemelerle kamu hizmetlerinin daha şeffaf ve etkin bir şekilde sunulması hedeflenmektedir. Bu düzenlemelerin yerine getirilmesiyle kamuda verimlilik ve hesap verebilirlik artırılması amaçlanmaktadır.